![]() |
Viljem [Sötét Dalnok] |
Nem: Férfi Faj: Ember Azonosító: #550 Utoljára aktív: 2025-02-27 |
Viljem egy magas, vékony férfi. Bőre sápadt, mintha a napfény rég nem érte volna. Szemei feketék, mintha magát a sötétséget hordozná bennük. Hosszú, hullámos fekete haja vállára omlik, gyakran csak egy egyszerű szalaggal fogja össze. Ajkán mindig halvány, de keserű mosoly bujkál, ami megzavarhatja az embereket. Ruhái fekete bőr- és vászonanyagból készültek Allandó kiegészítője egy régi, megviselt köpeny, amely mintha mindig hosszú árnyékot vetne köré.
Viljem zárkózott személyiség. Dalai és zenéje gyakran melankolikusak és sötétek, tele bánattal és keserűséggel. Bárkivel, aki megpróbálja megismerni, hideg és távolságtartó. Belső világát azonban erős érzelmek uralják, és ezeket dalain keresztül éli meg. Kiváló manipulátor, aki zenéjét arra használja, hogy másokat befolyásoljon vagy legalábbis, hogy kibillentse a hallgatóságot a megszokottból. Az emberek gyakran távolságot tartanak tőle, és elkerülik csípős nyelve és szókimondó természete miatt.
Viljem élete nem volt mindig ilyen sötét. Egy kis faluban született, ahol boldog gyermekkorát töltötte, ám egy rablótámadás mindent megváltoztatott. Egy napon, amikor Viljem hazatért a közeli erdőből, családját holtan találta. A rablókkal megpróbált megküdzeni, de életét kellett mentse, s elmenekült.
Inasnak állt hangszerkészítő mellé a közeli nagyvárosban ahol nem csak a hangszerek, de a zene kapcsán is megmutatkozott a tehetsége.
Éveken át tanulmányozta a zene művészetét és a régi korok történeteit, mondáit, legendáit. Miután az inas éveket letöltötte vándor dalnokként kereste és keresi ma is a kenyerét, bár melankólikus dalai és természete miatt - tehetsége ellenére - idővel jobban jár ha tovább áll.
Az Árnyak Köpenye - egy mágikus köpenyeg mi vásottnak és réginek hat. Mindig meghosszabbítja az árnyékát és segíti a rejtőzést. Félhomályban szinte észrevétlenül tud lopakodni, ha pedig mozdulatlanul megáll valaminek az árnyékában akkor amíg nem ad magáról jelet gyakorlatilag láthatatlan. A köpenyt egy dalpárbajon nyerte el egy másik hasonlóan baljóslatú dalnoktól.
Viljem egy ősi elpusztult város katakombáit fedezte fel egy héten át, hogy megtalálja a Megannyi Sors Kártyái nevű legendás varázstárgyat. A kártyához vezető út tudását a Kúria könyvtárában talált régi könyv leírása alapján lelte meg.
A Megannyi Sors Kártyái
Ez egy legendás varázstárgy. A birtokos megkeveri és felajánlja a húzónak hogy válasszon. azonban előtte tájékoztatni köteles az alanyt, hogy amit kihúz az valósággá válik. Lehet áldásos, de átkozott is a hatás. gyakrabban átkozott, de a jutalom általában megéri a kockázatot. A kártya lapjait megmutathatja, min a kártya neve és képe van feltűntetve rendkívül gyönyörű művészi részletességgel. Csak akkor érvényesül a hatás ha a húzó önszántából húz a pakliból.
Ha mind a húsz lap kihúzásra kerül akkor a pakli bírtokosának jutalma egy Kívánság varázslat egyszeri alkalmazása. Ez egy hatalmas erejű varázs, de fontos a pontos megfogalmazás ugyanis azt szó szerint értelmezi a varázslat.
A pakli lapjai és hatásai:
2d10 Kártya neve és leírása (Az oldal kockadobója által lehet véletlenszerűen húzni, a dobott érték a lapot mutatja.)
2 Bolond - +
A kártya egy udvari bolondot ábrázol ki egyszerre sír és nevet. A kártya hatása: 50% eséllyel pozitív vagy negatív.
+ A kártya húzója vagy egy magasröptű bölcsességgel, egyértelmű jóslattal, tudással gazdagodik annak vonatkozásában ha éppen egy kaland szál részese, vagy valami talányt keres kutat arra megkapja a választ. Játék technikailag azon karakternek/mesélőnek OFF-ban feltehet egy játékra, karakterre, eseményre vonatkozó kérdést akinek csak akar (azaz az úgymond célpontnak nem kell jelen lenni a húzáskor) és annak kutya kötelessége egyértelműen és őszintén válaszolnia. Gyakorlatilag egy tévedhetetlen sugallat mit a Bolond kártyája ad meg a húzónak.
- A kártya húzója áldozatul esik a Bolond tréfájának. A kártya birtokos játékosa megfogalmazhat egy hazugságot, tévképzetet, mesét etc… ami rögeszméjévé válik a húzó karakternek. Vakon és a legőszintébben hisz abban a teljesen téves dologban amit a Bolond kártyája sugalmaz neki. A hatás egy boszorkány vagy magas rangú pap átokűzésével megszüntethető.
3 Angyal + -
A kártya egy lenyűgöző nemtelen szárnyas alakot ábrázol fenséges kisugárzással, A kártya hatása: pozitív vagy negatív annak függvényében, hogy a húzó karakter jó vagy gonosz jelleműnek mondható. Amennyiben a semleges jellemhez áll közelebb a karakter akkor a kártyának semmilyen hatása nincsen.
+ Bármilyen rontás, átok, lycantrópia, egyéb negatív sorshatás betegség, sérülés, vesztett végtag etc.. sújtja a karaktert akkor azt semlegesíti/meggyógyítja. (több negatív hatás esetén egyet kiválaszthat és az alól mentesül)
- A karakter szembesül saját lelkének sötétségével és feléled a lelkiismerete, az összes bűnének súlya a vállára szál. Játéktechnikai hatása nincs ,de egy mély morális önértékelés veszi nála kezdetét minek hatására megváltozhat a jelleme, de el is nyomhatja a lelkiismeretét és a jelleme változatlan maradhat. A játékos döntése, de jellem játékot kíván.
4 Katona +
A kártyán egy szigorú arcú bőrpáncélos, pajzsos, sisakos alak rövid kardal, s valami címeres felvarróval. Arcáról süt a kötelesség tudat. A kártya hatása: egy kisebb sors szerű esemény következik be – pl.: belép a terembe egy segítségért könyörgő nő akinek elveszett a gyermeke az erdőben s találják meg neki. – amire ha a a kártya húzója igent mond, akkor kötelessége végig járni a feladatot mi kisebb, de nem elhanyagolható veszélyt rejt magában. - pl.: egy kisebb goblin csapat rabolta el a gyermeket – , s mit ha sikerrel megold akkor jutalomban részesül. Elsősorban anyagi természetű, kb 50 arany értékben. - pl. az anya neki adja a családi ékszerét
5 Orgyilkos –
A kártyán egy árnyak között osonó sötét alak fogazott pengéjű tőrrel. A kártya hatása: Ahol éppen van a húzó játékos egy ajtó, függöny, oszlop, fa etc.. mögül azonnal előbukkan meglepve ő a képen látható orgyilkos és megpróbál végezni vele. Ez egy idézett teremtmény minek előnye van a meglepetés szerű támadás miatt, de nyílt harcban való konfrontálódásban már nem annyira veszélyes. Természetesen ez függ a kártyát húzó szeméyles hatalmától, tapasztalatától is. Ha a karakter győz, jutalma… az élete.
6 Pap +
A képen egy megdicsőült tekintetű reverendás ősz férfi széttárt karokkal. A kártya hatása: A pap jelleme és hite azonos a kártya húzójával. Amennyiben a karakter hitetlen nem történik semmi. A kártya kihúzását követően feltűnik a kártyán szereplő pap, ki beszédbe elegyedik a karakterrel, s hite szerinti Áldásban részesíti, emellett ha van fizikai sérülése, esetleg betegsége akkor azt meggyógyítja. Az Áldás hatása: egy héten át kiegyensúlyozottabb a karakter, ellenállása mágikus és mentális hatások ellen kiemelkedőbb és válaszott fegyvere egy héten keresztül mágikusnak számít.
7 Arany +
A kártyán egy hatalmas kincsesláda amiből túlcsordul az arany és az ékszerek. A kártya hatása: először láthatóan nem történik semmi, de mikor a karakter legközelebb egyedül van hatalmas kincset talál – pl.: az erdei ösvéynen egy rablótámadás nyomai és egy feldőlt szekér minek romjai között egy kincsesláda hever – mintegy 5.000 arany értékben.
8 Varázslat - +
A képen egy varázsló aki éppen varázsol egy tűz labdát. A kártya hatása: Amennyiben a karakter egyébként is varázsló, boszorkány vagy más hasonló kaszt tagja aki árkán mágiát használ az fejlődik mágikus képességeiben egy szintet. Ha nem tudott varázsolni akkor véletlenszerűen az alábbi varázslatok egyikének birtokosa lesz mit naponta egyszer el tud varázsolni: Víz légzés, Pókmászás, Mágikus lövedék, Tollpihevarázs, vagy Fényvarázs.
9 Succubus –
A kártyán egy feslett női démon egy sucubbus látható. Denevérszárnyak, villás nyelv, karmos kéz és tökéletes meztelen női test. A kártya hatása: A karakter mikor kihúzza a kártyát szerelemre gyullad az előtte lévő személy irányába. Ez azonban nem tiszta szerelem hanem annak az érzetnek az utánzata. Rajong, függ szerelme tárgyától szexuálisan. Bármit megtesz, hogy „szerelme” kegyeit megkapja és kielégítse szerelmét. A hatás egy átok eltávolítása varázslattal lehetséges. Az alany tudja hogy nem szerelmes, de képtelen megálljt parancsolni annak, hogy alá rendelje magát a másiknak.
10 Barát +
A kártyán egy megbízható arcú karizmatikus ember áll úti felszerelésben. A kártya hatása: Kettős, vagy egyszer mikor bajba keveredik akkor váratlanul megjelenik egy régi ismerős, vagy akár idegen aki megpróbálja kihúzni a csávából. (ez egy közepes kardforgatót, vagy mágiahasználót jelent), vagy egyszer ha megkér egy hozzá közel állót, hogy legyen a segítségére az képtelen lesz nemet mondani és legjobb képességei szerint segíteni a kérdőt.
11 Börtön –
A kártyán egy hűvös, nedves cella látható egy priccsel és patkányokkal. A kártya hatása: A karakter a város őrsége összekever valakivel/vagy épp valós bűnei alapján ha van ilyen megtalálják. Fél tucat katona és egy tiszt jön érte az elkövetkező percekben és ha nem áll ellen akkor elviszik a városba és bebörtönözik. Ha ellen áll akkor pedig harcra kerül sor.
12 Nemes +
A kártyán egy előkelő ifjú hölgy látható. A kártya hatása: a „semmiből” előkerül egy hírnök, egy származási papír, egy örökösödési levél, ami alapján bizonyítható, hogy a karakter bizony egy kis nemesi család sarja, vagy valami vélt vagy valós tettért ezt a címet adományozzák neki. Ugyan birtokkal nem jár, de a városban az előkelő körökben ismerté és elfogadottá válik személye így míg nem vét a társadalmi törvények ellen megnyílnak előtte a bálok, találkozók és udvari események kapui. Amennyiben eleve nemesi származású úgy nem történik semmi.
13 Boszorkány - +
A kártyán egy csábítóan romlott szinte feslett nő alakja látható. Sötét tónusok, horrorisztikus ábrázolás a háttérben kígyó, béka, varjú. A kártya hatása: a lap kihúzásának pillanatában az alanyt egy átok sújtja. Legközelebb mikor iszik, kortyol egy italból az szerelmi bájitalnak minősül s aki a közelében van rögtön szerelemre gyúlik irányába. A szerelmet mágikus hatás kelti, de természetes érzelemként él tovább, azaz ha nem viszonzott akkor el is múlhat és az alany érzései vissza változhatnak a megszokottá.
14 Sárkány - +
A kártyán egy tekergő hatalmas zöld sárkány. Hatalmat és bölcsességet sugároz. A kártya hatása: + Ha a húzó csupán elfogadja a mitikus lény hatalmát és bölcsességét akkor „egyszerű” ajándékban részesül. A tenyerében egy arany érme kerül a sárkány barlangjából. Tízszeresét éri egy normál arany érmének, illetve egyszer mikor kételyek gyötrik elő hívhatja a sárkány bölcsességét, hogy a helyes döntést tudja hozni a hordozó. Utána a mágia megszűnik, de az érme megmarad. A másik lehetőség a negatív hatás, ha a húzó többre vágyik a sárkány kincsére és hatalmára áhítozik akkor egy olyan jövőbeli kihívás pecsételődik most (későbbi kaland szál) mi túlmutat a karakteren és egyedül biztos elbukna benne, de ha győzedelmeskedik akkor hatalmas jutalom éri. Nem feltétlen anyagi természetű, de a kaland nem csak a jutalmat hanem veszteséget is ígér.
15 A Szörnyeteg –
A kártyán egy bestiális farkas szerű alak ágaskodik. A kártya hatása: a következő éjjeltől egy sötét fenevad indul hogy levadássza a kártya húzóját. Egy lycantróp amit persze legyőzhet, de ha a szörny megharapja akkor átkozottá válik a lycantrópia átkával. (Ez a nem kontrolállt farkas ember átok. Azaz a karakter minden Holdtöltekor farkasemberré válik. Emlékei nem lesznek az éjről csak reggel meztelenül fáradtan ébred, s valószínűleg ocsmány pusztítást végzett, hogy éhségét csillapítsa. A lycantrópia átok eltávolításával szüntethető meg.
16 A Szűz + (?)
A kártyán egy ártatlan szépségű nő, fehér szövetben ül egy kút káván. A kártya hatása: a húzó számára, ha volt vagy van olyan tett mi beárnyékolja a lelkét akkor annak terhétől megszabadul. Lelkiismerete tiszta lesz, feloldozást talál tetteiben, s úgymond ismét ártatlanná válik. Hátránya, hogy ezzel együtt érzelmileg naivabba válik mások manipulációjával szemben. Ez nem mágikus hatás azaz jelleme természetes módon változik az őt ért hatásokra.
17 Rabszolga –
A kártyán egy csuklóin láncot viselő megviselt férfi. A kártya hatása: egy mentál bilincs kerül a húzó elméjére. Amikor legközelebb valaki utasítást ad neki vagy rá parancsol akkor azon személlyel szemben alárendelt viszonyba kerül. Gyakorlatilag szolgálni fogja minden áron., de tisztában lesz a saját érzéseivel, s hogy kényszerre cselekszik. A hatást egy mágia megtörése varázslat semlegesíti, vagy ha a „rabszolga tartó” háromszor olyan utasítást ad neki mi számára megalázó vagy a jellemével ellentétes. A harmadik ilyen parancs teljesítése után a rabszolga fellázadhat. A hatás megszűnik.
18 Kalandor +
A kártyán egy tipikus kalandozó forma félszerzet áll. Arcán a felfedezés izgalma, hátizsákja megpakolva, oldalán rövid kard. A kártya hatása: a kalandok meghozzák jutalmukat. A húzó karakter azonnal szintet lép, azaz fejlettebb lesz a jelenlegi tudásánál. Jobban harcol, erősebb varázslatokat ismer, életerősebb ellenálóbbá válik.
19 Művész +-
A kártyán egy színpad min egy énekmondó, vagy verselő alak látható. Lábai előtt virágok hevernek, alant nézőtér és tapsoló tömeg. A kártya hatása: A karakter következő tette ami valamiféle megméretettéssel jár (nem kell hogy ez művészi kihívás legyen, lehet egy párviadal, egy felfedezés, de akár szerencsejáték is), az különös módon hatalmas hírveréssel jár. pl.: legyőz egy csapat útonállót és a városi őrség kapitánya épp arra jár. Azonnal hírét viszi hogy micsoda hőstettet hajtott végre, tettei felnagytásra kerülnek, bárdok éneklik meg tetteit. Magyarán érdemesen vagy érdemtelenül, de hatalmas társadalmi elismerés fogja övezni a karaktert.
20 Halál –
A kártyán egy csuklyás, köpenyes koponya arcú alak áll. Csontváz kezeiben egy kasza és egy homokóra. A kártya hatása: Valóban megjelenik a Halál a karakter számára kit csak ő lát, s elmondja hogy valaki ideje lejár. Egy hete van, hogy vagy megöl valakit vagy pontosan egy hét múlva ő hal meg. (baleset éri, megáll a szíve, meggyilkolják etc… ha az alany eleve élőhalott akkor semmi baj nem éri.)
Eddig kihúzásra került lapok:
8-as A Varázsló - Aurora D'lange által aki a Tollpihe varázzsal gazdagodott-